«

»

Aug 03

Effektive arbejdsmetoder

Effektive arbejdsmetoder handler ikke kun om at arbejde med de bedste redskaber. Faktisk er det jo kun en lille bitte del af det samlede billede.

Hvis man vil skabe en arbejdsplads, hvor alle aktivt deltager i udvikling, effektivisering og produktion, bliver man nødt til at kigge på det bredere perspektiv. Det er ikke nok at servere de fedeste lokationer og arbejdsstationer eller creme de la creme indenfor de produktionsmidler, som man skal arbejde med. Det kræver en helt særlig indsats, som strækker sig fra det enkelte individ og helt op til de øverste lag i en virksomhed eller organisation.

Tiden, hvor det var chefen, der gav ordre og sikrede gennemførsel på effektiv vis er så at sige ”long gone”. En enkelt chef eller direktør kan ikke længere følge med på alle fronter og sikre den nødvendige visionære udvikling for en virksomhed. Det er nødvendigt at få mange flere på banen.

Hvis vi skal konkurrere på det globale marked, kan vi heller ikke nøjes med at få et team af innovative konsulenter eller ingeniører til at løse disse problemer. Vi bliver nødt til at have hele virksomheden eller organisationen til at spille med og være en del af holdet.

Man kan komme langt med få midler og ved hjælp af nogle ganske få regler. Det kræver selvfølgelig meget arbejde og det er vigtigt, at man ikke nøjes med nogle enkelte punkter. Det kan man selvfølgelig godt prøve, men hvis man ikke når hele vejen rundt, så er der stor sandsynlighed for, at det hele falder til jorden med et brag.

Noget af det, som vi arbejder med hos Statement Denmark er listet op herunder. Du skal være meget velkommen til at tyvstjæle listen her fra siden og gå i gang. Vi har jo som virksomhed også en interesse i, at det går så godt som muligt for danske virksomheder og organisationer. Hvis du synes, at det ser lidt uoverskueligt ud og ikke rigtig ved, hvor du skal begynde, eller hvordan du skal gennemføre de nødvendige forandringer, så stiller vi selvfølgelig op med den nødvendige viden og hjælp. Det skal nok vise sig at være investeringen værd.

 

Organiser arbejdet, prioriter i forhold til

  • Deadlines
  • Vigtighed for arbejdspladsen
  • Vigtigheden for kunden/klienten
  • Vigtigheden for dig selv/din løn

Tilpas dine individuelle mål med virksomhedens/organisationens mål

  • Fra lederens vinkel
  • Som en del af et team
  • Som individ

Brug de rette redskaber til planlægning og i dit arbejde

  • På individuelt niveau
  • På lederniveau
  • På organisations-/virksomhedsniveau

Skab ansvar og vilje

  • Hos den enkelte medarbejder
  • Hos dig selv
  • I den samlede organisation/virksomhed

Effektiviser

  • Den enkelte arbejdsopgave
  • Flowet fra en medarbejder eller gruppe til en anden
  • Det samlede flow igennem virksomheden/organisationen

 

God fornøjelse med dine forbedringer og effektiviseringer. Sammen vender vi virksomheder til verdensmarkedets konkurrence.

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>